VINE AMB DESCOMPTE A L' "EDUMINDUP! NEUROCIÈNCIA A l'AULA", QUE REUNEIX A DESTACATS EXPERTS A TARRAGONA

edu       Del dijous 18 al dissabte 20 de maig es celebra a Tarragona l' “EduMindUp! Neurociència, intel·ligències múltiples i creativitat”, un congrés reconegut pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya com a activitat formativa i que alhora s'ha convertit en un punt de trobada de la comunitat educativa i de professionals del sector per aproximar-se a la neurociència i a la seva aplicació al món escolar. Una oportunitat per conèixer pràctiques educatives basades en evidències científiques i relacionades amb les intel·ligències múltiples, la creativitat i les noves tecnologies. Un espai on integrar els coneixements de la neurociència i la pràctica pedagògica innovadora.

 

       El propòsit del congrés és crear un espai de trobada on professionals de l'educació puguin reflexionar sobre experiències i recerques que es duen a terme al voltant de la innovació, la creativitat i la neurociència aplicades en el procés d'ensenyament i aprenentatge a l'aula.

 

       Ja que la finalitat és compartir i debatre, es pretén crear un espai destinat a poder intercanviar experiències innovadores en docència i aprenentatge escolar vinculats als temes proposats. Conferències, taules rodones i ponències que comptaran amb la presència de personalitats tan reconegudes com la filòsofa Elsa Punset, el mentalista i coacher Ramon Fauria, la doctora Begoña Ibarrola o el doctor David Bueno.

 

       L'assistència a l'esdeveniment té un cost de 125 euros, però per als afiliats de FSIE el preu és de 100 euros. Per poder beneficiar-se d'aquest descompte és necessari un codi personal que es proporcionarà contactant amb Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo..

EL SECRETARI GENERAL DE FSIE, JESÚS PUEYO VAL, COMPAREIX DAVANT LA SUBCOMISSIÓ D'EDUCACIÓ SOBRE EL PACTE EDUCATIU

PUEYO compareix         El secretari general de FSIE, Jesús Pueyo Val, va comparèixer aquest dilluns 6 de març davant els membres de la Subcomissió d'Educació sobre el Pacte Educatiu del Congrés dels Diputats, per exposar les aportacions de l'organització sobre aquest assumpte i deixar veure quina és la postura de FSIE pel que fa a temes com la Llei de la Funció Docent o l'extensió de la formació obligatòria fins als 18 anys.

           De la compareixença completa, que es pot llegir en el document adjunt, es poden extreure alguns punts destacats com:

 

  

  • FSIE creu que el Pacte Educatiu no és imprescindible per al funcionament del sistema, però sí necessari perquè funcioni millor.
  • FSIE demana la participació en el pacte de la comunitat educativa i els agents socials del sector.
  • Per FSIE, el pacte ha de sustentar-se en la Constitució i el seu article 27, que defensa el dret a l'educació i la llibertat d'ensenyament.
  • L'ensenyament concertat no és un problema per al sistema educatiu. Cal acabar amb el debat interessat que enfronta a la xarxa pública amb la concertada.
  • L'ensenyament públic i la concertada són complementàries, no la segona subsidiària de la primera.
  • El principi de subsidiarietat que alguns volen aplicar a la concertada és il·legal.
  • El pacte ha de posar les bases d'un sistema que es mantingui almenys 15 anys inalterable.
  • El pacte ha de regular el currículum de l'ensenyament bàsic i obligatòri, les competències de les administracions i establir mecanismes d'avaluació i revisió.
  • El pacte ha d'abordar el finançament, l'estructura del sistema educatiu, i el fracàs i l'abandó escolar.
  • FSIE proposa un pacte que estableixi la formació obligatòria dels 6 als 18 anys i la gratuïtat dels 0 als 18 anys.
  • El pacte ha de garantir la mateixa dotació de recursos humans i econòmics a tots els alumnes de centres sostinguts amb fons públics.
  • FSIE demana que el pacte pensi en les conseqüències que poden sofrir els professionals a nivell econòmic i laboral amb els canvis legislatius. 
  • FSIE demana que s'abordi la Llei de la Funció Docent per regular la professió i la carrera de tots els docents, amb independència del tipus de centre en el qual exerceixin.
  • FSIE reclama la revisió dels concerts per millorar un sistema que vetlla per les condicions laborals de milers de professionals.
  • FSIE crida al fet que es torni a convocar la Mesa Sectorial de la Concertada i reclama a la Comissió per a l'Anàlisi del Model Econòmic del Concert que acabi el seu treball sobre el cost de la plaça escolar.
  • FSIE demana diligència perquè els professionals docents i no docents de la concertada recuperin les retallades sofertes des de 2010.
  • FSIE demana més finançament per als centres concertats per millorar les condicions econòmiques i laborals de tots els seus treballadors.

Documents relacionats

PDF LOGOCompareixença al Congrés dels Diputats de Jesús Pueyo Val

EN LA NOSTRA OPINIÓ: "UN CURS ESCOLAR CLAU I INCERT", ARTICLE DE JESÚS PUEYO, SECRETARI GENERAL DE FSIE

Jesús pueyoAquest 1 de setembre va arrencar el curs acadèmic 2016-2017 i el panorama no sembla el més favorable ni per al sistema educatiu ni per als milers d'estudiants que comencen una etapa decisiva i ho fan sense saber si l'acabaran amb la mateixa normativa amb la qual ara comencen.
 
A dia 1 de setembre, els alumnes de 4º d'ESO, que han hagut d'optar entre “ensenyaments acadèmics”, dirigits als qui vulguin estudiar batxillerat, i “ensenyaments aplicats”, per als qui poguessin triar després cursar els cicles formatius, tenen sobre la seva taula uns itineraris curriculars que potser solament existeixin aquest curs. Ells i els alumnes de 2º de Batxillerat hauran d'afrontar en uns mesos, per primera vegada, les proves d'avaluació final que estableix la llei.
 
A dia 1 de setembre, i després del que va passar amb l'avaluació de Primària el curs passat, on la majoria de les comunitats autònomes no la van realitzar o van fer una altra prova diferent a l'establerta a la llei, ningú pot assegurar que ara no pugui passar el mateix. De moment ja hi ha administracions autonòmiques que han anunciat que no aplicaran les proves de l'ESO i el Batxillerat.
 
I mentre en els despatxos no hi ha una postura ni clara ni unànime, l'alumnat i el professorat estan fent un esforç enorme en un context d'incertesa i desconeixement sobre el que succeirà.
 
El recent acord entre el Partit Popular (PP) i Ciutadans (C’s), que ara com ara seguim sense saber si podrà ser el full de ruta d'un futur govern del candidat popular Mariano Rajoy o un paper més sense cap valor, contempla entre les seves 150 mesures la paralització de la LOMCE en tot allò que no hagi entrat en vigor. Però, de què s'està parlant?
 
A dia 1 de setembre convé dir que tot el nou currículum de la LOMCE dels diferents nivells educatius i les seves avaluacions estan ja en vigor amb el començament del nou curs. Per això, no sembla seriós que es faci aquest anunci, sobretot quan no es diu amb claredat què és el que es paralitzarà i a què s’hauran d’atenir els docents i alumnes.
 
Igual que reflectia fa uns mesos l'acord signat pel Partit Socialista (PSOE) i C’s per a la fallida investidura del candidat socialista Pedro Sánchez, aquesta vegada es torna a pretendre aconseguir el tan demandat Pacte Educatiu en un termini de sis mesos. A la vista de la situació, sembla que no s'ha tingut en compte que es tracta d'un tema prou seriós com per fer propostes tan lleugeres, sobretot pensant que l'objectiu és difícil, el temps escàs, i el resultat hauria de ser recolzat per una àmplia majoria parlamentària, per no parlar que en cap moment es cita en l'esmentat acord el paper que, sens dubte, ha de jugar en tot això la comunitat educativa, perquè sense ella, sense la veu de la societat, no podem enganyar-nos sobre la consecució de cap pacte.
 
I per no deixar que la negativitat sigui qui guanyi, es podrien ressaltar positivament dues qüestions entre les mesures acordades per ambdues formacions. La primera és el compromís d'aprovar un Estatut del Personal Docent basat en el Libro Blanco de la Función Docente elaborat pel professor José Antonio Marina. Millorar la formació inicial i permanent del professorat, establint per fi els criteris d'una carrera professional, és absolutament imprescindible perquè el sistema educatiu pugui millorar. Això sí, sense oblidar que aquestes mesures han de ser per a tots els professionals que es dediquen a la docència, amb independència que el seu lloc de treball sigui en un centre públic, privat o concertat.
 
La segona mesura és facilitar la lliure elecció per part dels pares del tipus d'educació que volen per als seus fills i donar un clar suport a l'ensenyament concertat, encara que la redacció d'aquest punt no és del tot correcta. Dir que es recolza l'ensenyament concertat “en suport a l'educació  pública” implica un cert grau de subsidiarietat que el Tribunal Suprem, en una recent sentència (Sala contenciosa administrativa nº 1180/2016) guanyada per la Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament (FSIE), ha deixat clar que no existeix, defensant que l'educació pública i la concertada són dos eixos complementaris del nostre sistema educatiu, per la qual cosa han de tenir igual tracte i condicions.
 
A dia 1 de setembre, a dia 2, a dia 3… sigui el dia que sigui, hem d'exigir als dirigents polítics que actuïn amb responsabilitat i, en matèria d'educació, ho facin sempre pensant en el bé dels milers d'alumnes i docents afectats per aquesta situació, pensant en com les seves decisions poden perjudicar-los a nivell formatiu, en un cas, i a nivell laboral, en un altre.
 
Si volem que els nostres professors i els nostres centres educatius procurin la millor de les atencions als nostres alumnes, al nostre futur, no deixem que passi ni un sol dia més. Estem jugant amb el futur dels nostres joves, amb el futur dels qui d'aquí a uns anys decidiran el que ha de ser la nostra societat i el nostre país. No és una qüestió que pugui esperar.
 

 Documents relacionats

Article publicat a Páginas Digitales

FSIE-CAT DÓNA LA BENVINGUDA AL COMITÈ D'EMPRESA DE SERVICIOS OCÓN RUBÍ


web ocon1FSIE-CAT DÓNA LA BENVINGUDA AL NOU COMITÈ D'EMPRESA 

DEL CENTRE DE TREBALL

SERVICIOS OCÓN CATALANA S.L. DE RUBÍ

 


 
       FSIE-CAT obté els 5 delegats, és a dir; la totalitat del comitè d'empresa, en les eleccions celebrades el proppassat 23 de novembre de 2015 a l'empresa SERVICIOS OCÓN CATALANA S.L. de Rubí. Fins ara 2 delegats eren de FSIE-CAT, 2 d'UGT, 1 de CC.OO i 1 de CGT.

 

    OCON ofereix serveis de logística i transport i es regeix pel Conveni col·lectiu de treball del sector de centres especials de treballadors disminuïts físics i/o sensorials de Catalunya. Des de FSIE donem suport en tot moment als treballadors i treballadores del sector de la diversitat funcional. 

 

    Entenem que ha arribat l'hora d'un canvi ja que les necessitats dels diferents tipus de centres que integren aquest Conveni són específiques i hem d'afrontar-les amb professionalitat i rigor. FSIE-CAT no depèn dels partits polítics ni de les Administracions públiques i té la llibertat de lluitar única i exclusivament per la millora de les condicions laborals i salarials dels treballadors i no valorem qualsevol altra lluita d'interessos aliens a aquesta meta.

 
    Agraïm el suport incondicional i el gran treball que han fet els nostres candidats i la confiança dipositada pels treballadors i treballadores del centre en les eleccions celebrades. És un plaer poder treballar i créixer amb vosaltres. Per FSIE-CAT aquest és un repte especialment motivador i, com ja sabeu, estarem al vostre costat assessorant i informant al conjunt dels treballadors del vostre centre de treball. 

FSIE-CAT CELEBRA LA 2ª SESSIÓ DE LES I JORNADES DE FORMACIÓ SINDICAL A TARRAGONA

FSIE-CAT PRESENTA
LA 2ª SESSIÓ DE LES I JORNADES DE FORMACIÓ SINDICAL
AMB TOTS ELS SEUS DELEGATS DE TARRAGONA

         El proppassat divendres, dia 27 de novembre de 2015, va tenir lloc a Tarragona la 2ª sessió de les I Jornades de Formació per a Delegats Sindicals de Tarragona, organitzada per FSIE-CAT. Avancem amb pas ferm i segur cap als nostres objectius, tenint molt clar que un equip ben format i preparat per atendre les necessitats i consultes dels treballadors de la privada, concertada i del sector de la diversitat funcional és fonamental per poder progressar amb independència i professionalitat.


     Des de la Federació de Sindicats Independents d’Ensenyament  som molt conscients de la gran importància que tenen els Delegats i els membres dels Comitès d’Empresa, ja que són el motor del sindicat, projecten els principis i actuacions de FSIE-CAT i són l'enllaç necessari entre els treballadors i l'empresa.

     La ponència la va dur a terme Pilar Casas, advocada de FSIE-CAT. Entre els objectius i continguts principals plantejats i treballats en aquesta 2ª sessió es trobaven els següents:


 

ü    Conviure i promoure el sentiment de grup entre els delegats de FSIE-CAT.

ü    Intercanviar opinions i experiències entre companys del mateix sector.

ü    Millorar l’acompliment de les funcions com a representants sindicals als centres de treball.

ü    Aprofundiment en el contingut del conveni de la concertada; classificació del personal, vacances, jornades, permisos, etc.

ü    Analitzar i valorar, entre d'altres; el retorn de la paga del 2012, la situació del premi de fidelitat, etc.

 
       Des de FSIE-CAT  seguim defensant la Llibertt d'Ensenyament i treballant en exclusivitat en la defensa dels treballadors i treballadores de l’ensenyament privat, privat/concertat i de l'atenció a la diversitat funcional de Catalunya. Saludem des d’aquest espai a tots els assistents i us esperem en la 3ª sessió d'aquestes I Jornades de Formació Sindical que tindrà lloc el proper 29 de gener de 2016. Moltes gràcies per la vostra atenció. Estem sempre al vostre costat. 

 

3 de desembre. Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional.

carteldiscapacidaddiainternacional

FSIE exigeix a les administracions un major esforç
econòmic i social en el 
Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional



   FSIE celebra el Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional sota el lema “Aprendre a descobrir altres capacitats”.

-Per FSIE és necessari un esforç econòmic i social per part de les administracions que repercuteixi directament en la integració de les persones amb discapacitat, garantint la igualtat d'oportunitats i el desenvolupament de les seves capacitats.

-FSIE promou accions que ajudin a prendre consciència de la realitat d'un col·lectiu que sofreix una forta discriminació.

   La Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament (FSIE) celebra aquest any el Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional sota el lema “Aprendre a descobrir altres capacitats”, i aprofita la data per exigir a les administracions públiques un major esforç econòmic i social que ajudi a la integració d'aquestes persones en una societat que ha d'aspirar a ser més tolerant, plural i amb igualtat d'oportunitats per a tots.

   Una de les tasques de FSIE en l'àmbit de l'atenció a persones amb diversitat funcional s'encamina a treballar per l'eliminació de barreres, ja siguin físiques, socials o econòmiques, i a promoure accions que permetin prendre consciència sobre la magnitud d'una realitat que ara com ara, i segons dades de Nacions Unides, afecta a un 15 per cent de la població mundial, sobre el qual recau una forta discriminació en tots els àmbits.

   Aprofitant el Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional, FSIE vol cridar l'atenció sobre la necessitat de desenvolupar polítiques que garanteixin els drets i el benestar d'aquestes persones, i sensibilitzar sobre tot allò positiu que comporta la integració d'un col·lectiu que ha d’oferir-nos tantes coses. Per això, considerem essencial fomentar el respecte a la dignitat inherent, l'autonomia individual, la independència, la participació i la inclusió plenes i efectives en la societat, el reconeixement de la diferència i la seva acceptació, o la igualtat d'oportunitats. Només “aprenent a descobrir altres capacitats” podrem construir un món millor per a tots.

   Educació, ocupació, sanitat o atenció a la dependència són camps en els quals en aquest moment es necessita concentrar esforços perquè tenir una discapacitat no suposi ser diferent. És per això que FSIE insta als poders públics a que aquests signes de recuperació econòmica, que tant pregonen, es tradueixin en mesures reals i efectives que corregeixin les retallades sofertes per aquest col·lectiu especialment.

 

 Nota de premsa

FSIE-CAT - CAMPANYA DE MATRICULACIÓ 2014 A LA PRIVADA / CONCERTADA


FSIE-CAT AMB LA MATRICULACIÓ

A LA PRIVADA / CONCERTADA

 

     Des de FSIE-CAT  hem iniciat una campanya per la matriculació als nostres centres de treball.

L'esforç és gran però hem d'entendre'l com una de les nostres responsabilitats.

La nostra iniciativa està centrada en fer arribar a la societat el missatge següent:
 l'ensenyament privat/concertat compta amb professionals (docents i no docents) qualificats, compromesos i formats.

Els pares i la societat en general ha de coneixer qui som i el nostre grau de preparació, per poder posteriorment escollir lliurement.

     La campamya l'hem dut a terme mitjançant les xarxes socials, mails als nostres contactes i publicacions a la premsa. Si creus en la llibertat d'ensenyament, entesa com a la lliure creació i elecció de centres educatius, entra a les xarxes socials i comparteix el missatge:

www.fsiecatalunya.cat       www.facebook.com/fsiecatalunya      www.twitter.com/FSIECATALUNYA

 

 

LA SECRETARÍA GENERAL I EL SECRETARIAT FEDERAL DE FSIE ES REUNEIXEN PER ANALITZAR L'ACTUALITAT I MARCAR LES LÍNIES DELS PROPERS MESOS

 
FSIE-CAT PRESENT AL SECRETARIAT FEDERAL
 
 
       La Secretaria General de FSIE i el Secretariat Federal de FSIE, màxim òrgan entre congressos, s'han reunit a Madrid per analitzar l'actualitat i els temes candents del sector de l'ensenyament privat, concertat i d'atenció a persones amb discapacitat per dissenyar i acordar les grans línies d'acció per als propers mesos.

      Els dos òrgans han analitzat les implicacions de la implantació de la LOMCE en les diferents Comunitats Autònomes, centrant la nostra preocupació en el manteniment de l'ocupació. També han analitzat la situació dels diferents convenis col·lectius, recalcant el d'atenció a persones amb discapacitat i la reclamació judicial que FSIE està duent a terme. De la mateixa manera s'han aprovat la participació en diferents campanyes i accions de les quals pròximament us informarem.

     Altres temes treballats són les implicacions del RDL 16/2013 sobre les cotitzacions sobre el salari en espècie tindrà sobre els treballadors; un document sobre l'intrusisme en el Sector d'Educació Infantil; el pla de formació de FSIE i les futures accions en aquest camp.

     FSIE renova el seu compromís, des de la nostra independència i coherència, de defensar els nostres interessos laborals, el manteniment dels nostres llocs de treball, la dignificació de la nostra labor professional i la llibertat d'ensenyament

MANIFEST DE FSIE A LA JORNADA DE VAGA A L'ENSENYAMENT CONCERTAT

    FSIE, exercint la responsabilitat que li correspon, amb independència i per raons estrictament professionals va convocar vaga i aquesta concentració, juntament amb altres en diferents territoris, per manifestar la nostra enèrgica protesta davant l'aprovació de dues futures Lleis que ens perjudiquen molt.

     D'una banda, la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per 2014 consolida un any més us duríssimes retallades que hem patit des de l'any 2010 en els nostres salaris fent-nos perdre aproximadament un 20% del nostre poder adquisitiu. Es consoliden també les retallades en educació: seguirem tenint plantilles molt ajustades i clarament inferiors a les de l'ensenyament públic, dificultats per a les substitucions, cada vegada més traves per poder jubilar-nos o increments d'alumnes per aula que propiciaran el tancament d'unitats i els seus consegüents acomiadaments.

     D'altra banda, la reforma educativa, aprovada exclusivament amb els vots del Partit en el poder, estarà vinculada a la permanència al govern d'aquest partit. Ni un suport parlamentari ni un suport explícit de la comunitat educativa. L'anunci d'una nova reforma pactada pels partits de l'oposició quan accedeixin al poder ens obliga a exigir àdhuc amb més força un Pacte Educatiu d'Estat en matèria d'educació. I en això la responsabilitat no és només del PP, també ho és del PSOE i en menor mesura de la resta de forces polítiques amb representació parlamentària. La classe política no està a l'altura necessària per resoldre els greus problemes del nostre país.

 

    La Llei de PGE segueix retallant el nostre poder adquisitiu i la LOMCE posarà en perill els nostres llocs de treball i la viabilitat de molts centres.

   No sabem quant durarà aquesta Llei però sí sabem que ens tocarà lluitar molt si s'aprova amb els mateixos termes actuals. I estem disposats a això, ho farem com sempre ho hem fet, amb professionalitat i des de la nostra independència, defensant els nostres interessos i la llibertat d'ensenyament i amb accions com la de dijous aconseguirem millorar la situació.
 
                                                                         DESCARREGA el manifest de FSIE
 
 
                                                                                                    

 

pas4

 

 

 

Hay 25 invitados y ningún miembro en línea

 

lateral web formacio
p1

 

oasispertotlany