FSIE-CAT NO SECUNDARÀ LA VAGA GENERAL

La Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament (FSIE) considera que aquesta convocatòria arriba tard per detenir les inapropiades mesures del Govern, però molt oportuna davant les eleccions sindicals que se celebren aquest any en tots els sectors, i on els sindicats convocants –UGT i CCOO– es juguen molt.

Durant la reunió mantinguda dijous 9 de setembre, la Secretaria General i els Secretaris Generals de les Federacions Autonòmiques de la Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament (FSIE), han decidit NO RECOLZAR la convocatòria de vaga general realitzada pels sindicats CCOO i UGT per al proper 29 de setembre. Consideren que la convocatòria arriba tard per aturar les reformes i denuncien la passivitat d'aquests sindicats quan les mesures encara no havien estat aprovades pel Parlament.

FSIE considera que el temps de les mobilitzacions –si el que es volia era protegir als treballadors– era abans que s'aprovessin les mesures governamentals, i no quan ja s'han aprovat i només es compleixen els interessos particulars dels sindicats convocants. De fet, FSIE es va posar en contacte amb aquests sindicats al maig perquè es convoqués als representants de TOTS els treballadors per a una mobilització conjunta i al seu degut temps, però el seu afany de protagonisme ho va fer impossible i va deixar passar l'oportunitat.

D'altra banda, FSIE ha escoltat a nombrosos polítics predicar durant l'últim any sobre el fonamental que és l'educació, la inversió en aquest capítol i la dignificació dels seus professionals. Però, a l'hora de la veritat, han generalitzat la reducció del sou dels docents de la concertada i la pública. Per això, FSIE defensarà als treballadors en els tribunals i treballarà perquè no s'aprovin uns Pressupostos que van a reduir encara més la inversió en educació.