Noticies

Featured

INICI DE CURS 2023-2024: TREBALLEM PER UNA EDUCACIÓ PLURAL

Cartell inici de curs 2023 24En uns dies comença un nou curs acadèmic. Després d'un merescut descans, tornem al nostre treball al setembre. I ho fem amb il·lusió, però també amb el convenciment que els pròxims mesos suposen un repte per a la comunitat educativa.

Des de la Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament donem la benvinguda a totes les persones treballadores dels sectors de l'ensenyament i de l'atenció a persones amb discapacitat. Esperem que, amb energies renovades, afrontem els desafiaments que venen de la millor forma possible i que també sapiguem aprofitar i gaudir les oportunitats de continuar construint una societat més plural, respectuosa i dialogant.

Volem destacar un esdeveniment que enguany ha succeït durant el mes de juliol: les eleccions generals. Des de FSIE manifiestem la nostra preocupació per la difícil situació generada pels resultats, la incertesa i falta de govern estable en els pròxims mesos, la pròrroga dels Pressupostos Generals de l'Estat per a 2024, i fins i tot la possible repetició de les eleccions. Unes condicions complexes en les quals els calendaris de la LOMLOE i la Llei de Formació Professional han d'aplicar-se i continuar la seva posada en escena en els centres.

Treballem perquè es garanteixi la nostra xarxa dual en sistema educatiu sostingut amb fons públics i, respectant també l'ensenyament privat, i siguin les famílies els qui decideixin quina opció educativa prefereixen per als seus fills. Aquesta pluralitat té un valor gran, en estendre la llibertat als pares i permetre que no hi hagi un sol model únic. És desitjable en una societat oberta, com la nostra, que continuï existint la llibertat educativa.

Al mateix temps, animem a tota la comunitat educativa a fomentar el respecte, la responsabilitat individual o el diàleg com a eines bàsiques i imprescindibles de la convivència. Sense aquestes bases, la convivència és molt difícil i és necessari en uns moments amb una certa convulsió social recordar que l'educació inclou també abordar aquests assumptes no relacionats estrictament amb el món acadèmic.

Demanem a les administracions públiques que escoltin als professionals de tots els sectors. És necessari que hi hagi una veritable atenció a les necessitats del personal docent, complementari, d'administració i serveis i al sector de l'atenció a persones amb discapacitat.

Respecte a l'ensenyament, i més en particular a l'ensenyament concertat, segueix sense constituir-se la comissió que estableixi el cost real per cada plaça escolar i el Ministeri segueix sense propiciar un veritable diàleg i negociació sobre múltiples aspectes que li hem fet arribar de manera reiterada en l'últim curs.

Ens preocupa de manera especial la situació del sector d'educació infantil. D'una banda, esperem l'extensió de la gratuïtat a l'etapa 0-3 anys en les Comunitats Autònomes i, per un altre, exigim a les organitzacions patronals des de fa temps unes millors condicions que no es signen. Instem a les organitzacions patronals a valorar la situació dels milers de professionals, la majoria dones, que treballen en el sector: mereixen unes condicions dignes de treball i un reconeixement al servei que presten a la societat.

Des de FSIE continuem treballant per a millorar el treball dels professionals de tots els sectors de l'ensenyament privat, concertat i de l'atenció a les persones amb discapacitat i enguany que ve carregat de reptes reiterem el nostre suport als qui us dediqueu per a atendre l'alumnat i a les persones amb discapacitat i als qui ens brindeu el vostre suport per a representar-vos.

Amb independència i professionalitat, treballem perquè aquestes tasques professionals tan importants siguin reconegudes com es mereixen.

Feliç inici de curs 2023-2024!

 

Documents relacionats:

Cartel web i xarxes socials

Featured

CONTINGÈNCIES COMUNES QUE AFECTEN ELS "DRETS MENSTRUALS" DE LES DONES

Baixes IT Dones juny23 FSIE CAT.pdf

NOVES BAIXES MÈDIQUES

L'1 de juny de 2023 entren en vigor tres situacions noves d'incapacitat temporal per contingències comunes que afecten els "drets menstruals" de les dones.

Estan recollits en la Llei Orgànica 1/2023, de 28 de febrer, que actualitza la Llei Orgànica 2/2010, de 3 de març, sobre salut sexual i reproductiva i de la "interrupció voluntària de l'embaràs". Mitjançant aquest canvi, les dones podran acollir-se a una baixa laboral en cas de "menstruació incapacitant secundària", "interrupció de l'embaràs" i el període previ al part, des del primer dia de la setmana trenta-nou.

En la primera situació, la treballadora haurà d'acudir al metge de capçalera perquè aquest verifiqui si el dolor menstrual és incapacitant o no i en cas que ho sigui el nombre de dies de baixa necessaris per a la recuperació. La Seguretat Social abonarà el subisidi de la baixa temporal des del primer dia de la baixa.

En la segona i tercera, la Seguretat Social abonarà des de l'endemà de la baixa temporal. Per part seva, l'empresa està obligada a pagar el salari íntegre corresponent al dia de la incapacitat temporal.

Documents relacionats:

Enllaç al BOE

Featured

FSIE LLANÇA LA SEVA CAMPANYA D'ESCOLARITZACIÓ EN ELS CENTRES CONCERTATS I PRIVATS AMB FP - 2023-2024

Cartel A3 Escolarización FP 2023 Val BalCoincidint amb l'obertura dels períodes de matriculació per a la Formació Professional en diverses Comunitats Autònomes, des de FSIE llancem la nostra campanya anual en suport als centres concertats i privats, amb el lema "Triar un centre d'FP concertat/privat és garantia de futur".

La Formació Professional, una tendència en alça

A FSIE considerem que la Formació Professional és una de les millors opcions educatives per als estudiants, a causa de les xifres tan altes d'ocupabilitat que té i que milloren cada any. Segons l'últim estudi d'Adecco sobre ocupació, l'oferta de llocs de treball que requereixen titulacions d'FP (36,8%) és similar, fins i tot superior, a l'oferta de titulacions universitàries (36.4%). Des de fa anys a ningú sorprèn que les empreses demanden amb més freqüència aquest tipus de títols postobligatoris, especialment els graus superiors (20.9%) i mitjans (15.9%), pels seus coneixements tècnics i pràctics.

Aquesta tendència en les ofertes laborals, també ha suposat un increment de l'elecció dels estudis de Formació Professional. En 2022, any més actualitzat, es va registrar més de 5.848.500 persones amb algun estudi d'FP, ja sigui bàsic, grau mitjà o grau superior. Segons indica l'Observatori de Formació Professional a partir de les dades de l'INE-EPA, a Espanya la població de 25 a 64 anys amb estudis d'FP ha crescut gairebé un 2% en quatre anys (20,47% en 2018 i 22.3% en 2022).

Aquest increment tan significatiu és una mostra més que l'opció de l'FP atreu cada vegada a més públic jove, creixent més que altres vies educatives com els graus universitaris i el Batxillerat. Mentre l'FP ha augmentat del 28,64% en 2016-17 al 32,73 en 2020-21 sobre el total d'estudiants matriculats en ensenyaments postobligatoris, els graus universitaris han disminuït lleugerament del 46,47% al 44,42% en aquests quatre anys i el Batxillerat ha disminuït de manera més notable, del 24,89% al 22,85%.

Avantatges dels centres concertats i privats d'FP

D'altra banda, des de FSIE destaquem els centres concertats i privats com el millor lloc possible on realitzar aquesta formació. Una de les raons principals és el personal, qualificat i en formació permanent per a oferir un servei de màxima qualitat.

A més, recordem que es tracta d'institucions amb projectes educatius i ideari propi, amb opcions per a tots els gustos dins del compliment de la normativa establerta pel govern i les administracions públiques. Possibiliten l'exercici del dret a la lliure elecció de centre, reconegut per la Constitució Espanyola.

Així mateix, aquests centres tenen autonomia en la gestió dels recursos econòmics destinats majoritàriament a millorar els diferents aspectes dels centres per a oferir una educació moderna i de qualitat. Aquests centres disposen d'instal·lacions de gran qualitat, adaptades a les necessitats formatives perquè els estudiants aprenguin de manera pràctica i realista.

En general, els col·legis concertats i privats imparteixen en la mateixa localització les diferents etapes d'educació, des d'Infantil fins a Batxillerat o Formació Professional. Això evita problemes d'adaptació i l'avantatge de tenir fills de diferents edats en un mateix lloc, per la qual cosa poden anar plegats a classe o poder anar a recollir a tots al mateix lloc.

"Defensem i reivindiquem la llibertat d'ensenyament i el dret d'elecció de centres per part de les famílies per a triar l'educació que, conforme a les seves conviccions, considerin més adequada per als seus fills, com reconeix l'article 27 de la Constitució Espanyola. Apostem per un sistema educatiu plural i tendent a l'excel·lència enfront de la idea d'imposar un model únic d'ensenyament", apunta Jesús Pueyo, secretari general de FSIE.

Pueyo, posa de manifest també la importància del compromís dels professionals d'aquests centres en els resultats educatius i acadèmics. "Els professionals docents i no docents dels centres concertats i privats s'actualitzen constantment a través de la formació contínua i treballen de forma compromesa en la millor preparació de l'alumnat per a la seva adequada integració i desenvolupament social, així com la seva incorporació al mercat laboral del demà", assenyala el secretari general de FSIE.

Com a sindicat majoritari de l'ensenyament concertat a Espanya i un dels majoritaris de l'ensenyament privat, a FSIE defensem la pervivència i foment dels centres educatius concertats i privats com a garantia de futur per a l'alumnat donada la seva oferta educativa integral i de qualitat.

Des de FSIE animem a les famílies a visitar els centres i informar-se dels seus idearis i projectes educatius abans de prendre la decisió.

Triar un centre concertat o privat de Formació Professional és garantia de futur

FSIE REIVINDICA DIGNIFICACIÓ I MILLORES LABORALS PER AL SECTOR DE L'ENSENYAMENT CONCERTAT I PRIVAT I L'ATENCIÓ A PERSONES AMB DISCAPACITAT

Instagram Dia del treballador 1 de maig CatAmb motiu de l'1 de maig, Dia Internacional del Treball, a FSIE reclamem dignificació i avanços professionals per a tots els treballadors del sector de l'ensenyament concertat, privat i el de l'atenció a persones amb discapacitat. Amb el lema "Mateix treball, mateixos drets", apel·lem a les administracions públiques i a les organitzacions patronals perquè millorin les condicions laborals de milers de treballadors.

A FSIE treballem des de fa més de 40 anys per a defensar els drets dels professionals de l'ensenyament concertat i privat, tant del personal docent com el personal d'administració i serveis i el personal complementari. També treballem per a millorar les condicions de totes les persones que es dediquen a l'atenció a persones amb discapacitat. Reiterem el nostre compromís en aquests dos sectors tan importants per a la societat i enviem un missatge d'agraïment a la vostra confiança. Cada cop la nostra veu és més forta i en conseqüència podem defensar la nostra postura amb major representació sindical.

Per a l'àmbit de l'ensenyament concertat, exigim des de fa temps l'equiparació salarial i de càrrega lectiva dels treballadors amb els treballadors de l'ensenyament públic. Mateix treball, mateixes condicions. No pot ser que siguem professionals de segona categoria, quan la llei marca que tots dos sistemes -públic i concertat- pertanyen a la xarxa pública. En aquesta mateixa línia, demandem la inclusió del personal d'administració i serveis i personal complementari en el pagament delegat i una major facilitat en l'accés a la jubilació parcial dels nostres treballadors.

D'altra banda, des de FSIE reclamem la constitució de la comissió per a l'estudi de la quantia dels mòduls de concert, com hem realitzat en repetides ocasions amb anterioritat. Aquest estudi té la finalitat de valorar el cost total de la impartició dels ensenyaments en condicions de gratuïtat. La LOE estableix que les conclusions d'aquesta comissió -que ha d'estar formada pel Ministeri, les Comunitats Autònomes, les organitzacions sindicals i patronals del sector- han d'incorporar-se en el Pla d'Increment de la Despesa Pública al gener de 2023. A data d'avui encara no s'ha constituït aquesta Comissió, malgrat estar inclòs en la llei. Considerem que això es deu al fet que no es vol finançar i garantir la gratuïtat real de l'ensenyament concertat ni tampoc les millores per als professionals, que hem reivindicat. Però, malgrat això, continuem treballant per a aconseguir-ho.

Respecte als treballadors de l'ensenyament privat, sol·licitem a les organitzacions empresarials que millorin les condicions laborals.

Segons xifres del Ministeri d'Educació i Formació Professional, a Espanya hi ha prop de 210.000 professionals que treballen en els centres educatius concertats i privats, la qual cosa suposa entorn d'un 28% del total.

Extensió de l'Educació Infantil gratuïta de 0 a 3 anys en centres privats

Quant als treballadors d'Educació Infantil, defensem que les administracions financin la gratuïtat de l'ensenyament de 0 a 3 per a tota mena de centres. "Destinar tots els recursos als centres públics significa excloure i perjudicar els centres concertats, sostinguts també amb fons públics, i privats que, davant la pandèmia, l'insuficient finançament i la baixa natalitat, necessiten suport per a la seva viabilitat i solvència. Ens preocupa la viabilitat d'aquests centres i la possible pèrdua de llocs de treball que, en aquest sector, són majoritàriament femenins", destaca Jesús Pueyo.

Continuïtat dels centres d'atenció a persones amb discapacitat

Pel que fa als treballadors de l'atenció a persones amb discapacitat, sol·licitem a les administracions públiques la concertació social amb el sector i la continuïtat dels centres d'educació especial, perquè atenen més de 39.000 estudiants amb necessitats específiques i en els quals treballen diversos milers de professionals. Pots conèixer totes les nostres propostes per a aquest sector aquí.

Continuem treballant per a millorar els teus drets laborals. Feliç Dia del Treball.

Featured

FSIE CELEBRA EL DIA MUNDIAL DE LA SEGURETAT I LA SALUT RECLAMANT QUE ES RESPECTIN TOTES LES CONDICIONS LABORALS

Dia salut i seguretat en el treball 2023A FSIE ens unim un any més a les reivindicacions pel Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball el 28 d'abril per a promoure la prevenció dels accidents i les malalties professionals a tot el món.

Com a organització sindical que defensa els drets dels professionals dels centres de l'ensenyament concertat i privat i de l'atenció a persones amb discapacitat, enviem un missatge a tota la societat, i especialment a les administracions públiques i a les organitzacions patronals, que “totes les condicions laborals importen”, no sols les salarials.

Aquesta data que va començar a celebrar l'Organització Internacional del Treball (OIT) el 2003 és una campanya de “sensibilització destinada a centrar l'atenció internacional sobre com la creació i la promoció d'una cultura de la seguretat i la salut pot ajudar a reduir el nombre de morts i lesions relacionades amb el treball”.

Des de FSIE recordem, en línia de la postura de la OIT, que la pandèmia i les noves tecnologies han canviat la manera de treballar, modificant alguns aspectes com és la relació amb la tecnologia i la irrupció massiva del teletreball o els horaris, que sovint suposen unes jornades laborals més extenses, sense tenir en compte la conciliació familiar i el dret dels treballadors al descans.

Així mateix, la situació global ha afectat també una major intensificació del treball arran de les retallades de plantilla i a noves formes d'ocupació, com per exemple l'ocupació independent, la subcontractació o els contractes temporals. A FSIE recordem que les administracions públiques haurien de tenir en compte als professionals en la seva presa de decisions quan, per exemple, han publicat els currículums de les diferents etapes educatives a la fi de curs per a aplicar pocs mesos després, sense marge de temps.

Aquest tipus de decisions, creiem, anteposen interessos ideològics al benestar del personal dels centres i en conseqüència tenen el nostre rebuig, com ja hem expressat en repetides ocasions. Tampoc es garanteix la salut dels professionals en els centres educatius concertats, privats i d'atenció a la discapacitat  ja que no es milloren les condicions d'adaptació climatològica a l'aula per a fer front a les temperatures més extremes en els mesos d'estiu i hivern. Són decisions que afecten també l'alumnat i que des FSIE defensem.

Totes aquestes condicions importen. Continuem treballant perquè millorin. 

Featured

FSIE PROMOU LA INCLUSIÓ SOCIAL DE LES PERSONES AMB SÍNDROME DE DOWN

Portada Insta Dia Sindrome Down 1080x1080 CatEn FSIE donem suport a la campanya de conscienciació que realitzen diferents associacions per a visibilitzar la diversitat i promoure els drets i la inclusió social de les persones amb Síndrome de*Down (SD) el 21 de març, Dia Internacional de la Síndrome de Down. La Síndrome de Down és una afecció que implica tenir un cromosoma extra o una part, en comptes dels dos, en el cromosoma número 21 (d'aquí la data seleccionada). Es caracteritza per un grau variable de discapacitat intel·lectual i un aspecte físic recognoscible, a més de tenir major predisposició a problemes de cor, aparell digestiu i sistema endocrí. A Espanya, hi ha més de 33.000 persones actualment amb aquesta alteració genètica, segons l'associació Down Espanya, una de les més destacades del nostre país.

Precisament, aquesta associació ha triat per a la campanya de 2023 el lema “No som un estereotip, som molt més” per a canviar la manera de veure a les persones que el pateixen. “Una mirada que sovint està carregada d'estereotips i prejudicis. Generalitzacions com que totes les persones amb SD són afectuoses i bones i algunes més negatives, com que no tenen ambicions vitals”, argumenta l'organització. A FSIE estem compromesos a treballar pel reconeixement dels drets de totes les persones i, especialment, en els relatius al dret a l'ensenyament i l'atenció a persones amb persones amb diferents capacitats. “D'aquí la importància de posar l'accent en el foment de valors constructius com el respecte, l'empatia i la solidaritat, en aquest segment de la societat”, assenyala el secretari general de FSIE, Jesús Pueyo. 

Les administracions públiques han de dotar de recursos humans i materials suficients als centres per a garantir una atenció adequada per a aquest alumnat. No obstant això, segons assenyala, “en qualsevol cas, cal respectar que les famílies puguin triar un centre específic d'educació especial si ho consideren més convenient per als seus fills”. El seu argument al·ludeix al futur dels menors: “Tots volem afavorir la inclusió plena i efectiva dels alumnes amb necessitats especials en la societat. Però, a vegades, el que no es té en compte, és que si aquests creixen en centres on no poden rebre l'atenció que necessiten per a desenvolupar-se correctament, s'està afavorint l'efecte contrari”, conclou. 

Featured

FSIE DONA SUPORT A LA CAMPANYA INTERNACIONAL DE VISIBILITAT DE LES MALALTIES MINORITÀRIES

Minoritàries 2023La Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament (FSIE) dona suport a la campanya de visibilitat de les malalties minoritàries el 28 de febrer, sol·licitant a les administracions públiques un major compromís en la recerca i tractament. Ens unim en aquest dia a les associacions que reivindiquen els drets de les persones afectades i de les seves famílies.
 
La Federació Espanyola de Malalties Rares (FEDER) ha triat el lema "Fes que el temps vagi al nostre favor", en al·lusió al fet que cal que les autoritats públiques garanteixin una atenció eficaç en el diagnòstic de les malalties minoritàries, que es pot demorar "fins a quatre anys". Aquest temps en el qual el pacient no té un diagnòstic concret a la seva malaltia i malestar afegeix incertesa i sofriment a la malaltia, un temps que FEDER considera es pot reduir amb un compromís major en els recursos que es destinen.
 
Es considera "malaltia minoritària" aquella malaltia que afecta a menys d'un 0,05% de la població i sobre la que existeix en molts casos un gran desconeixement, a vegades ni tan sols hi ha casos documentats i la malaltia "no existeix" en la teoria.
 
Aquestes malalties menys freqüents poden ser de molts tipus, algunes degeneratives. FEDER estima que hi ha més de 7.000 tipus d'aquestes malalties rares.
 
El dia es celebra des de 2008 per diverses associacions. L'Organització Europea per a les Malalties Rares (EURORDIS) va decidir visibilitzar-les en aquest dia i el 29 de febrer en els anys de traspàs, ja que es tracta d'una data especial, ja que el mes de febrer és diferent.
 
Des de FSIE enviem un missatge de suport a totes les institucions que es dediquen a la cura i millora de la qualitat de vida dels pacients, reconeixent la seva gran labor i compromís, i enviem un missatge d'alè i esperança a les persones afectades i les seves famílies: no esteu soles en aquesta lluita.
 
En el marc d'una societat igualitària i plural, com la que volem construir a FSIE, sol·licitem a les administracions públiques una major implicació en els fons dirigits a tractar qualsevol malaltia, agilitzant el procés de diagnòstic per a proporcionar un tractament adequat al més aviat possible.
 
D'altra banda, recordem a les administracions públiques el compromís del nostre sindicat amb els centres d'educació especial, centres assistencials i centres especials d'ocupació, ja que permet a nombrosos alumnes rebre una educació i atenció personalitzades a les seves necessitats i tenir un treball digne, que ajudi a garantir uns ingressos suficients per a viure amb més autonomia. 
 

Convidem a totes les persones interessades en aquesta mena de malalties minoritàries a seguir avui les iniciatives que es realitzen per a informar i conscienciar. En el calendari de FEDER, es recullen algunes d'aquestes iniciatives, com a carreres solidàries, ponències, festes, manifestos o la presentació d'un llibre dirigit als pares. https://www.enfermedades-raras.org/actualidad/agenda

Featured

FSIE DEMANA UN MAJOR COMPROMÍS I ATENCIÓ PER A LES PERSONES AMB ASPERGER

Cartell Asperger 2023La Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament (FSIE) fa costat a les organitzacions nacionals internacionals que visibilitzen el 18 de febrer el Dia Internacional de les Persones amb Síndrome d'Asperger. Com a organització compromesa amb els drets de les persones amb diferents capacitats, animem a tota la societat a reflexionar sobre la diversitat i la inclusió i reivindiquem una major atenció per a l'alumnat amb necessitats especials.
 
La Síndrome d'Asperger és un trastorn del neurodesenvolupament que afecta principalment el processament de la informació, al llenguatge i a la interacció social. La comunitat mèdica considera que és un tipus de Trastorn de l'Espectre Autista, si bé reconeix que presenta diferències amb l'autisme típic.
 
Autisme Espanya, associació de referència al nostre país a l'hora de visibilitzar al col·lectiu, celebra el Dia Internacional de la Síndrome d'Asperger amb una campanya de comunicació que té com a lema “Fes espai a les persones amb Asperger”, el mateix misssatge des de fa diversos anys per a una major repercussió en la societat i en les xarxes socials, amb l'etiqueta “#HazEspacio”/ "#FesEspai".
 
Des de FSIE donem suport a aquesta campanya de conscienciació social per a posar en el focus a les persones amb Asperger i les seves famílies i convidar, d'una banda, als diferents agents socials a promoure l'empatia i la solidaritat amb totes les persones, i a les administracions públiques a implicar-se d'una manera més concreta, amb mesures que garanteixin una major atenció formativa i sanitària.
 
Pel que fa als centres educatius, animem als professionals al fet que practiquin aquests mateixos valors esmentats que facilitin la inclusió de tots i al fet que els impulsin entre l'alumnat. Així mateix, els convidem que s'informin i al fet que informin a l'aula sobre aquesta mena de trastorn.
 
A les administracions públiques, sol·licitem orientadors escolars per a totes les etapes escolars per a observar a temps conductes específiques que en edats més avançades puguin ocasionar més problemes als alumnes i al seu entorn. Des de FSIE considerem fonamental aquesta figura per al benestar de tota la comunitat educativa i, en primer lloc, de l'alumnat.
 
Més informació: 
 
Segons l'associació Autisme Espanya, les persones amb Síndrome d'Asperger presenten un trastorn neurobiològic que afecta principalment la manera de comunicar-se i de relacionar-se amb altres persones.
 
El 1944, un doctor austríac, Hans Asperger, va ser el primer a documentar el trastorn, més freqüent en homes: avui es xifra en tres o quatre vegades més que en dones. Va observar que hi havia nens amb intel·ligència i un desenvolupament del llenguatge normal, que no obstant això tenia dificultats greus en l'àmbit de la interacció social. Les persones amb Asperger tendeixen a tenir patrons de parla estranys com un llenguatge xifrat o robòtic, dificultat per a interpretar les situacions socials, les emocions i el llenguatge corporal, les ironies i les metàfores (tot allò que no és literal) i unes certes dificultats en la coordinació dels seus moviments (solen ser més maldestres).
 
Així mateix, es considera que les persones que pateixen el trastorn tenen obsessions i preocupacions sobre temes concrets, així com una concentració més limitada.
 
La síndrome es diu així en honor al doctor. Si bé al principi va ser tractat com una patologia pròpia en el Manual Estadístic de Diagnòstic de Trastorns Mentals (DSM), des de 2013 s'ha inclòs dins del Trastorn de l'Espectre Autista (TEA), encara que es considera que la major part dels pacients amb Asperger són autistes d'“alt funcionament”, amb una capacitat d'intel·ligència mitjana o superior a la mitjana de la població.
 

A continuació, compartim els materials que hem preparat a FSIE per a la campanya.

 

Material gràfic:
 

Banner per a pàgina web

Featured

FSIE ES COMPROMET AMB LA CAMPANYA D'ESCOLARITZACIÓ EN LES LLARS PRIVADES PER AL PROPER CURS 2023/2024

Matriculació 0 3 anys 2023 FSIE CAT    Des de FSIE-CAT mostrem el nostre compromís amb la Campanya d'Escolarització a les Llars Privades per al pròxim curs 2023/2024. Aquest any resultarà especialment difícil i convuls arran del probable efecte crida de la gratuïtat total del P2 en les llars municipals. Aquest fet està posant al sector privat i als seus professionals a prova i considerem, més necessari que mai, posar en valor la professionalitat, dedicació i compromís de tots els que exerceixen la seva labor en els centres privats d'Educació Infantil. Creiem que, en defensa dels nostres llocs de treball i durant aquest procés d'escolarització, hem d'incidir entre tots en la importància del respecte a la llibertat d'elecció de les famílies envers l'educació dels seus fills.
    Per això, i perquè creiem que en defensa d'aquesta llibertat i de la pluralitat del nostre sistema educatiu ha de garantir-se que les famílies puguin triar un centre privat com a opció de formació, us remetem la Campanya d'Escolarització 2023 que hem elaborat amb l'objectiu de posar en valor la gran feina que exercim els professionals d'aquests centres compromesos amb oferir una educació de qualitat, personalitzada i adequada a les necessitats dels nostres alumnes.
    Com cada any, us convidem a col·laborar en la seva difusió i ens posem a la vostra sencera disposició per a aconseguir transmetre aquest missatge a tota la societat.
 
Material adjunt:
 
 
Featured

FSIE DONA SUPORT A LA INICIATIVA PER A VISIBILITZAR EL CÀNCER INFANTIL EL 15 DE FEBRER

Instagram Día Internacional del Cáncer Infantil La Federació de Sindicats Independents d'Ensenyament (FSIE) s'adhereix a l'Organització Mundial de la Salut (OMS) en la seva campanya de conscienciació i visibilitat del càncer infantil avui 15 de febrer. Aquest dia, des de 2018, és una data en la qual es busca que tots els països del món posem el focus en aquesta malaltia per a estar millor preparats.

Hem triat com a lema: "Junts som més forts contra el càncer infantil", el nom de l'esdeveniment que va organitzar l'Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) a París amb motiu del Dia contra el Càncer, el 4 de febrer de 2023. Estem convençuts que la unió, la solidaritat i l'esforç conjunt és la millor fórmula per a reduir les conseqüències d'aquesta realitat tan terrible per als infants i les seves famílies.

Primera causa de mort en menors en països desenvolupats

Segons les dades de l'OMS, en el món hi ha prop de 400.000 menors de 19 anys malalts per alguna mena de càncer, sent les leucèmies, els càncers cerebrals, els limfomes i tumors sòlids com el neuroblastoma i els tumors de Wilms els més comuns.

Segons les dades de la Federació Espanyola de Pares amb nens amb Càncer, a l'Estat es diagnostiquen més de 1.500 casos nous cada any i 3.000 infants moren per aquesta causa a Europa cada any. No obstant això, la medicina aconsegueix que la major part dels pacients sobrevisqui. L'associació, referent al nostre país i en actiu des de 1990, estima que prop del 80% de pacients de 0 a 14 anys sobreviuen.

Visibilitzar el càncer infantil

En el sector educatiu, des de FSIE posem èmfasi en conscienciar sobre la malaltia, animant al claustre docent al fet que informi a l'alumnat sobre la mateixa i inculqui valors com a empatia i suport als alumnes que ho pateixen. És important que des de les aules fomentem actituds d'integració i suport amb tots aquells que travessen dificultats, com és el cas dels nens i nenes amb càncer.

"No podem subestimar l'efecte que té per als alumnes l'acolliment positiu del seu ambient escolar", assenyala Jesús Pueyo, secretari general de FSIE.

Al mateix temps, com en ocasions anteriors, reiterem a les administracions públiques la necessitat d'incorporar personal d'infermeria a tots els centres educatius amb la finalitat que aquests disposin de l'atenció sanitària necessària.

Més informació sobre el càncer infantil:

L'OMS aporta en la seva pàgina web més detalls del que coneixem sobre el càncer en menors. Així, apunta que “a diferència del que succeeix amb el càncer en els adults, es desconeixen les causes de la immensa majoria dels casos de càncer infantil. S'han realitzat molts estudis per a tractar de determinar-les, però a aquestes edats hi ha molt pocs càncers causats per factors ambientals o lligats a la manera de vida”. Per a disposar de major coneixement sobre les causes, l'OMS incideix en la necessitat d'investigar més a fons.

Així mateix, afegeix que “atès que en general no és possible prevenir el càncer en els infants, l'estratègia més eficaç per a reduir la càrrega de morbiditat i millorar l'evolució clínica és centrar-se en un diagnòstic precoç i correcte, seguit d'un tractament eficaç i científicament contrastat que s'acompanyi de mesures de suport personalitzat”. Com en el cas dels adults, com més aviat millor es diagnostiqui la malaltia, augmenten les possibilitats de supervivència i el tractament tendeix a ser menys agressiu.

Per a guiar l'acció dels governs i orientar-los en la seva lluita contra aquesta malaltia, l'OMS ha elaborat un programa específic anomenat CureAll ("Curar-los a tots"). La iniciativa va partir de la col·laboració de l'Hospital de Recerca per a infants Sant Judes el 2018 i, entre altres mesures, el 2021 van posar en marxa la Plataforma Mundial per l'Accés a Medicaments contra el Càncer Infantil per a procurar un subministrament ininterromput de medicaments contra el càncer infantil de qualitat garantida.